23 maj 2007

Slå dig fri, klä av dig!

När jag satt på vagnen så kom det helt plötsligt en kvinna i 25 års åldern, endast iförd sina pumps, och sätter sig några säten framför mig! Folk stirrar men ingen säger något förrens busschaffören säger att hon måste stiga av. " Nej jag är fri nu! Jag bryr mig inte!" utbrister hon då. Utanför kunde man se hennes kläder ligga utspridda lite varstans kring hållplatsen.

- En arbetskollegas färd till jobbet :)



Yes, idag vart jag och tränade med Tim. Jag trodde att jag skulle få mycket skäll och diverse uppläxningar om hur jag ska eller inte ska äta, men istället så stod jag där, onödigt förberedd på det, och fick massa beröm. "Du ser smalare ut Linda, har du fusktränat ngn annanstans?"

Efter träningen, som förövrigt var förjävlig, så skulle jag iväg till stadsbiblioteket och lyssna på författare (igen!?) med min kreativt skrivande grupp. Jag var lite sen så när jag väl var framme hade jag ingen aning vart jag skulle, det måste ha stått LOST med röda bokstäver i pannan på mig för att en vänlig man kom fram och undrade om det var föreläsningen jag skulle till. Han följde mig upp och jag satte mig på en stol ganska så långt bak varpå mannen satte sig precis bakom. föreläsningen var väldigt tråkig och jag försökte spendera min tid med att smygplugga till svenskaprovet utan att se oartig ut. Efter ett litet tag tittade jag runt lite i salen och kunde inte låta bli att lägga märke till att mannens stol var betydligt närmare min än vad den var från början.... så att lite diskret försökte jag att flytta fram min egen lite till. men det dröjde inte länge innan han va där och flåsade mig i nacken igen. usch äckel! Denna gången vred jag lite på mig istället så att jag i princip körde upp armbågarna i bröstet på honom. Men äckel-mannen gav sig inte utan flyttade sin stol så vi satt bredvid varandra och tätt ihop. Nej fy, så jag reste mig och gick där ifrån.

Måste tillägga att igår natt var jag sjuuukt hungrig! men vet ni vad, jag hade ingenting att äta :S Det gjorde inte heller sakenbättre att Ejjan var i telefon och skröt om att han åt de där jävla köttbullarna med mos eller va fan dt va... nej så ikväll har jag laddat upp, haha... hoppas jag blir hungrig inatt bara, så ska jag ringa 69an och hämnas... för hämden är ju ljuv ;D




<3 L

Inga kommentarer: