22 maj 2007

Sköna minnen


Sitter här och kisar ut lite på gården. solen skiner och alla barnen är ute och leker. Själv så längtar jag efter lugna varma sommardagar ute på havet med båten. Har ju på mkt kort tid gått från att vara lantis till stadsfjolla. Förr hade vi hästar, hönor, katter, gris, kaniner och hund. men Det enda djuret vi nu har kvar är vovven. och Hon bor hos pappa som ja knappast träffar längre. måste säga det att jag saknar friheten jag hade då. Jag kunde när som helst bara gå tvärs över gården, till stallet, och kela med min lilla ponny... som förövrigt hette Cindy :) Varje sommar brukade jag och min kusin leta efter kattungar på höloftet, det var våran uppgift att döpa dem och få dem att bli tama. En katt som jag föll pladask för var Geisha, underbar liten varelse... men hon blev överkörd och ja minns hur fruktansvärt ledsen jag blev!
Men nu bor jag och mamma i stan. I början var dt riktigt kul, men nu känner jag mig lite instängd, det är ju inte direkt så att jag går ut på gården och sätter mig på en bänk så alla hus runt om kring kan kolla rakt ner på mig, utan jag spenderar all min tid här inne. Förr kunde jag gå ut och hitta på vad som helst, rida i skogen, lägga mig på altan och sola, leka med katterna, hjälpa pappa i källaren... ja det fanns alltid något att göra! Och på sommrarna åkte vi alltid till koster, en ö en bit utanför strömstad, med hela släkten. Jag och Lovisa älskade det, och dt gör vi fortfarande. Alla hade vi varsitt rum i farmors hur som stod och väntade på oss varje sommar. men Nu är farmor borta, och huset också. Men vi åker fortfarande dit,iaf en vecka varje sommar... fast att bo i ett hyreshus är verkligen inte samma sak!

Inga kommentarer: