01 juli 2007

Helgen :)

Fredagen var fylld med skratt och med dans. Töserna är underbara! Men vid 11 tiden fick jag reda på att mamma skulle till akuten för sin rygg. Hon har haft riktigt ont på senaste, men nu när hon ringde så grät hon... hon det gör hon oftast aldrig. Självfallet blir jag riktigt orolig och vill åka dit med henne men det förbjuder hon mig att göra och försäkrar mig att hon ringer sin syster och att dt inte va lika farligt som dt lät. mmmh... så jag stannade med töserna och hade hur kul som helst.


Lördagen började med mammas klag på ryggont, min lathet, att det var stökigt och att jag inte hade packad upp min resväska (eller a packat upp hade ja väl tycker ja... fast typ... på golvet). Sedan vid frukosten tar hon fram moppen och börjar moppa i köket och naturligtvis under mina fötter vilket gör mig riktigt irriterad och det var startskottet för an dag med bråk och gnäll. Åker lite senare iväg och kollar på nya soffor, hittar 2 underbara liggfotöljer samt ett fint soffbord som 2 timmar senare (efter städning!!) befinner sig i mitt rum.
Det började nu blir dags att tänka på kvällens händelser och hoppa in i duschen. Skulle va värdinna på Blvd och jag valde att ha en turkos bikini som var prydd av fina små stenar i banden. Vi fick även ha på oss heta bastkjolar :p .
Kvällen var riktigt kul, och jag träffade även orion som man inte sett på... länge. haha han e go. Tillslut blir det dags att gå hem och väl hemma är klockan ca 4. Men när jag kliver ut ur hissen ser jag till min förvåning att både min och mammas dörr står helt öppna och mamma tittar ut från min lägenhet. Hon har då alltså tagit sin medecin som hon fått av läkaren och den hade ju en rolig effekt på hene då hon absolut inte tänkte sova utan hade sysselsatt sig med att möblera om inne hos mig, byta lampor, sortera hårspännen, tvätta speglar.. ja you name it! Fint hade jag ju fått det men.. :S
Jag får bokstavligen putta ut henne för att hon aldrig slutade prata... men en timme senare vaknar ja av att det brötar inne hos henne och antar att hon fortfarande e vaken. Hur som helst nästa gång jag vaknar är vid 10 tiden . går och knackar på hos mamma för ätt äta nåt.. hmm inget svar. hämtar nyckeln och låser up. Jag går in till mamma och ser att hon sover. Hon hade tagit på sig nackstödet (ska man INTE ha när man sover för man kan kvävas), satt upp håret i en hög spänd toffs och satt på massa löshår i toffsen, hon hade även på sig stora påfågelörhängen. Ja e tvungen att väcka henne och ta av henne detta.. vad var nu felet? Jo hon mumlar att hon tagit sömntabbletterna läkaren hade gett henne.

Va fan? vad är det för skit de skriver ut till sina patienter egentligen? ska det vara meningen att hon ska hålla på såhär varje dag? Nej fy!

Överlag har dt iaf varit en trevlig helg :)

<3

Inga kommentarer: